Wij hervatten onze activiteiten!

Update 4 mei 2020

Zijn de Mertens vestigingen open tijdens de coronacrisis?

Ja sinds 4 mei zijn onze activiteiten terug hervat. We blijven stand-by om je verder te helpen! Je kan ons bereiken via email, telefoon, facebookchat, whatsapp, teams.

Welke maatregelen worden er bij Mertens intern genomen tijdens de coronacrisis?

Naast de gekende tips van de overheid, ondernemen wij nog enkele acties om de veiligheid van onze werknemers te garanderen in onze vestigingen:

Werkplaats: U rijdt zelf uw wagen binnen via de directe receptie, blijf rustig in uw wagen zitten tot een collega u  verder helpt, daarna kan u zich naar buiten of naar de wachthoek begeven via de aangeduide stippellijn. Bovendien zorgen we ervoor dat er maximale afstand wordt gehouden tussen onze collega’s, en zijn mondmaskers en handgels steeds voorradig.

Verkoop: De collega's van de verkoop zullen je verder helpen via videocall, hierbij heb je de mogelijkheid onze showrooms te ontdekken in een digitale en vooral veilige omgeving! Vraag hier je videocall aan. 

 

Ik had graag een afspraak gemaakt voor onderhoud/herstelling van mijn wagen, kan dit?

Je kan zeker een afspraak maken voor onderhoud,  het snelste ga je hier geholpen zijn om je afspraak in te plannen via de website van jouw garage (Dendermonde, Lokeren, Sint-Niklaas). 

Had je toch graag nog iemand gesproken of ben je onzeker over een lampje dat brandt? Dan kan je ons contacteren via de gebruikelijke nummers van jouw vestiging.

 

Wat met mijn wissel van mijn winterbanden naar zomerbanden?

Afspraken kunnen worden ingepland via de website, e-mail of telefonisch.

 

Wat als ik een dringende panne heb?

Indien je een technische panne of lekke band hebt kunnen de collega's van assistance je verder helpen:

VW/CVI Assistance: 02/756.86.88

Audi Assistance: 02/756.86.81

Skoda Assistance: 02/756.86.89

Seat Assistance 02/756.86.87

Uiteraard is het belangrijk dat jouw voertuig steeds veilig is. Wanneer je bijvoorbeeld belangrijke slijtage aan je wagen of banden vaststelt, of wanneer de verwittigingslichten op jouw dashboard je op een mogelijk defect wijzen, is het waarschijnlijk niet veilig om met jouw wagen op de openbare weg te rijden. In dat geval bel je ons best even op.

 

Ik moet naar de keuring wat nu?

De keuringscentra zijn weer open sinds woensdag 25 maart. Gezien de situatie en de achterstand zal dit enkel zijn voor de bedrijfs- en transportvoertuigen, bussen, prioritaire voertuigen en technische herkeuringen.

Voor de andere categorieën (waarvan het keuringsattest verstreek na 13 maart 2020) zal de termijn verlengd worden met 4 maanden, na het opheffen van de crisismaatregelen.

 

Ik heb een nieuwe wagen in bestelling, wat nu?

Door dat de fabrieken binnen de VAG groep verplicht gesloten zijn is de kans reëel dat de vooropgestelde leveringsdatum zal verlaat worden. We volgen hier alle updates die we krijgen strikt op en brengen jullie op de hoogte van zodra deze fabrieken opnieuw operationeel zijn. Heb je nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail

 

Voor Audi: dennis.van.dooren@garage-mertens.be

Voor Volkswagen: rudi.poelman@garage-mertens.be

Voor Skoda: marc.dekegel@garage-mertens.be

Voor CVI: bert.vanhemelrijk@garage-mertens.be

Voor My Way: tom.ninane@garage-mertens.be

 

Kan ik nog accessoires/onderdelen bestellen voor in mijn wagen?

Dit is terug mogelijk via onze magazijnen. Particulieren mogen de accessoires pas afhalen vanaf 11/05 op uw vraag kunnen we kijken of een thuislevering mogelijk is.

 

Heb je nog bijkomende vragen?

Je kan ons contacteren per vestiging en dit van maandag t.e.m. vrijdag van 8u-18h30u.

Mertens Dendermonde/ Carrosserie Mertens Hoogveld:
dendermonde@garage-mertens.be
052 22 03 03

Mertens Lokeren
lokeren@garage-mertens.be
09 340 43 50

Mertens Sint-Niklaas / Autoschade Raf
sint-niklaas@garage-mertens.be
03 760 17 27