De nieuwe Caddy van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen: een blik op de wereldpremière van februari 2020

 

  • Dynamisch, zelfbewust, sportief en ook praktisch: de nieuwe Caddy en Caddy Cargo
  • Innovatief en toch 100 procent Caddy: bestelwagen voor de stad en monovolume voor het gezin in nieuwe afmetingen
  • Meer rijhulpsystemen en een heel nieuw digitaliseringniveau voor de klanten

De nieuwe generatie wordt helemaal anders maar zal toch alle verwachtingen inlossen: de Caddy van de vijfde generatie van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen wordt een volledig nieuwe auto. Geen schroef blijft onaangeroerd. Opnieuw zal de nieuwe Caddy het toonaangevende voertuig worden in het A-segment van de commerciële stadbestelwagens en privé gebruikte gezinsmonovolumes. Want als ruimtewonder met twee wielbasissen vervult hij nog steeds alle klassieke eisen op het vlak van verregaande transportmogelijkheden en het hoge vrijheidsniveau in het dagelijkse leven van vaklui, dienstverstrekkers of van het gezin.

De studieconcepten van de nieuwe Caddy worden concreter. Vast staat dat bij het toekomstige model van de kleine Transporter van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen dit jaar heel wat verandert. De Cargo-versie van de Caddy onderstreept het nieuwe zelfbewustzijn in het gewoonlijk zo functionele, praktische segment. Het ontwerp verraadt: de daklijn loopt naar achteren lichtjes af, de korte wielbasis wordt langer, de wielen optioneel groter. Ook de ledlichtsignatuur wordt zeer innovatief: de koplampen doen het radiatorrooster sterker naar voor komen en gaan optisch onmiddellijk over in de zijlijnen van het koetswerk. Daarnaast tekent de conceptstudie van de nieuwe Caddy de verticaler geplaatste, slanke lichten achteraan helder af. Alles anders maar toch met een hoog laadvolume en grote variabiliteit. Wat de Caddy voorheen al aantrekkelijk maakte bij zijn klanten blijft behouden. Kortom, 100 procent nieuw, 100 procent Caddy.

Een voorbeeld voor meer sportiviteit in het segment wordt ook bij de versie voor personenvervoer duidelijk: Het voertuig oogt als korte wielbasis niet alleen soevereiner, het is ook daadwerkelijk breder en langer geworden. Niet alleen sporters en klanten die erg actief zijn in hun vrije tijd, zullen zo de nieuwe Caddy als een praktische alternatief in aanmerking nemen. Een blikvanger is zeker ook het immense panoramische glazen dak, het grootste in het segment. De nieuwe Caddy toont een sportief, rank design: een soevereine verschijning uit één stuk.

Dit wijst er allemaal op dat de nieuwe Caddy zal claimen in zijn segment de maatstaf te worden.

Tegelijk zullen meer rijhulpsystemen dan ooit tevoren in het segment van de stadsbestelwagens en gezinsmonovolumes hun intrede doen. De nieuwe Caddy is altijd ‘on’. Dat wil zeggen dat hij zijn eigen device met realtime informatie op wielen wordt.

Stadsbestelwagen en gezinsmonovolume zullen allebei eind februari voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld. Meer informatie volgt.